Resultat- bättre sent än aldrig!

hej hej!
Jag skiter i att lägga in film från tävlingen som var i helgen. Men här är resultaten !

Ld+5 - 0 fel
Jag var lite orolig att han tyckte det var tråkigt för att han hade bara stått och ätit för tävlingen var enormt försenad. Men framridningen gick väldigt bra bara att han drog bockande emellanåt och en gång fick ja knappt stopp på han. Men jag var glad för att han var så posetiv och glad. Sen på framhoppningen hoppade han jättebra, men han är lite överallt. Han kändes mycket piggare och jag bestämde mig för att han skulle få klara allt själv och jag skulle bara vara glad och beröma och vi skulle ha kul. Jag lät han bestäma avstånd själv just för att jag ville att han skulle känna att han klarar det och att det är lätt och lågt och väldigt lätt bana. Så vi kom fel på några hinder men han var glad och hoppade. Jag blev sjukt glad efter att han var så posetiv. 
 
LC - 0 fel
Han var lite tröttare men lika glad ändå, på framridningen kändes han fin och drog inte iväg med mig. Sen framhoppningen gick bra, men jag kom på oxern och han hade lite i bommen. Han rev alltså inte men jag kom en gång till och drev på och då hoppa han som en klocka. När vi var på banan kom vi fel på några hinder, men jag ville även i den klassen att han skulle få känna att han kan! Han klara allt utan några problem och var nog väldigt nöjd själv.

Övrigt: Nu så har vi nollorna och kan även rida omhoppning, men nästa tävling jag ska tävla blir bara en klass en Lc för att det blir längre banor med omhoppningen så att han orkar och inte blir trött. Då kommer jag även att rida och hjälpa han men forttfarande beröma hela tiden så han är glad. Men jag funderar på att vara med på en tävling v. 23 kanske men har inte bestämt. Just nu så har han vila, och fall jag är med på tävling v.23 så kommer jag att sen vänta till v. 33 tror jag. Men jag är hur nöjd men ponnyn den dagen, och slutsatsen är facktiskt att han var osäker på underlaget på skånsta.  


back on track

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0