hur det ligger till...

Hej hej jag har inte bloggat nu på ett tag, har helt enkelt haft annat att göra. Sen har jag varit osäker för Crannard då han inte har vart sig själv, men igår så skulle jag bestämma om jag skulle stryka mig eller inte.

 Jag hoppade en oxer , första gången var de väldigt lågto och han var väldigt seg. Andra gången höjde vi lite och vi kom lite fel men, sen så fick han väldigt bra fart i sig och blev taggad. Nu kunnde jag liksom avstånds bedöma och ta ett extra stort galoppsprång så vi kom rätt. Han lyssnade väldigt bra frammåt, sen höjde mamma till 90 och det gick skitbra.

Man märker direkt när han mår lite bättre och är gladare, då är det svårt att skritta för han bara tacktar och sen vägrar han att stå stilla.

 Sen så red vi ut igenom en skog, han bråka lite men inte mycket. Vi hamnade någonstans i källsmora och där ifrån red jag hem. Jag skrittade nästan bara utom en några små strecker ja jobbade han i trav och han var skitfin. Sen så tog vi galopp och jag lät han rulla i tempot han ville, fyfan va han blev glad och drog som fan. Det där behövde han verkligen, man märkte att han tyckte de va hur kul som helst.

Men nu är klumpen borta ur mig då han var nästan helt sig själv, jag kommer inte stryka mig. Men om det inte känns bra så gör jag det, men jag kommer bara känna på min magkänsla. Även fast han är bättre nu så kommer vi åka in med han nästa vecka och kolla så att han inte är låst, vilket han kan troligen vara lite. Sen efter tävlingen imorgon så ska jag låta han vila från hoppningen i minst en månad. Sen så kommer jag även att låta han vila helt ett par veckor.

Nu vet ni lite hur det ligger till, och jag hoppas att han är 100% sig själv imorgon !

Fyfan va jag har varit orolig för dig den här veckan, åh skrutt! <3
Skönt att det inte var något speciellt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0