åsiktsinlägg

Något jag har tänkt på ...
Att dom flesta barnen följer sina föräldrars fotspår, fall deras föräldrar rider gör oftast barnen det också. Om föräldrarna är extremt tävlingsmänniskor smittar det offtast av sig på barnen. Det är så nästan med allt, det är faktiskt oftast föräldrarna som "formar" oss. Det är många barn som blir väldigt pressade av sina föräldrar osv. Jag tror faktiskt att föräldrarna påverkar alla barn mer än man egentligen kan tänka sig. Det är egentligen samma sak vart man bor och är uppväxt, landet, stan osv. Fall jag tänkter efter i min sitvation så skulle jag kanske inte ridit om inte mina föräldrar har/är intresserade av hästar. Men mamma och pappa har alltid velat att jag bara ska ha kul och på det sättet har jag gått min egna väg. Dom vill ju såklart att jag ska utvecklas men det viktigaste att jag har kul med hästen. Jag har faktiskt gått min egna väg lite också, mamma håller på min islandshästar och jag håller på med hoppning. Självklart skulle mamma tycka det var roligare om vi höll på med samma ridning, men det är mitt val. Hon och pappa hänger alltid med mig på tävlingar och är intresserade ändå, dom tycker det är kul att se mig glad. Dom håller på och försöker lära sig om hoppning avstånd och det gör mig väldigt glad, att mina föräldrar är intresserade av det jag håller på med. Det blev ett rörigt inlägg men ni kanske fattar vad jag menar, man påverkas nog mycket av sina föräldrar med samtidigt så väljer vissa en liten egen väg.

Även vilken häst man rider, så ska man ha kul när man rider. Annars är det ingen mening...

Kommentarer
Postat av: Tess

så sant så sant! Min mamma rider bl.a. och vi har det som delat intresse.

2011-06-18 @ 20:14:08
URL: http://egnaponnysar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0