Dagens ridpass


Idag så red jag ut samma runda som igår, med min syster. Hon hängde med och i skogen så fick hon rida lite, han var jättesnäll. Sen när hon börja springa shit va han blev tävlingssugen han ville dra iväg i full galopp men jag höll emot så han stog och studsa på samma ställe. Tillslut släppte jag han och shit va han drog iväg, haha söötis. Sen så efter red jag en stund på banan vilket gick sådär. Han var inte lika mjuk och så men lyssnade ändå bra, sen tränade jag skänkelvikningar och ena hållet gick kanon men andra gick det inte alls. Tillslut så vägrade han göra i lätta varvet också, men jag ska träna mer imorgon på det. Sen så tränade jag förvänd galopp och det gick jättebra, sen så gjorde jag lite öppna och han lyssnade bra. Sen så trava och skritta jag av. Men gud vilket humör han hade idag på banan, han skulle resa sig, snurra, backa bara göra allt för att komma undan!

HAHAHA knäppis bild, imorgon blir det ett dressyrpass på banan !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0