dagens ridpass


Red han på banan idag, tänkte inte ställa några höga krav alls. Han kanske har träningsverk och behöver gå avslappnat och i en låg form. Skritten känndes bra, lite stel men ingen fara. Han drog med mig i traven så när han började dra lite så stanande jag han och ryggade. Efter några gånger så skärpte han sig och mjuknade drog inte iväg, men han gick inte i en lungt tempo heller. Krävde inte det av han för att han ska få sträcka ut och bara att han går avslappnat och i lågform så kan han få trava på. Gick bra så jag avbröt och skrittade av på ängen. Efter så myste jag och bortade jag på Crannard.




Imorgon så ska jag tävla ridskoleponnyn Orcus mot skånsta, jag har tävlat han väldigt mycket förut och han har tagit en del av mitt hjärta. Den ponnyn kan jag inte släppa, blev så glad när ridskolechefen frågade ifall jag ville tävla han. Min underbara ponny, han är en c-ponny fördd 2001. Ska bli grymt kul men VÄLDIGT annolunda ridning, han måste man driva fram hela tiden och så är han framtung så man måste hålla upp hans huvud. Men när han springer framåt så är han helt fanstastisk. Ibland så önskar jag att du var min...





Augustana- boston

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0