tävlingsdag, bättre sent en aldrig. Skyll på blogg.se

Tävlingsdag- pannkaka av allt!!! :/

Lc
Allt blev stressat på framhoppningen för jag hade glömt min tröja hemma och mamma skulle gå och köpa en ny. Men det fanns inte i min storlek så jag fick ha det ja hade och väst och jacka vilket var jättevarmt. Så jag blev irriterad och det smittade av sig. Han var väldigt soltrött och hade ingen energi i över hindret.

När vi väl var inne på banan så gick det inte bra, jag kunde inte göra mer än att försöka få fram han. Han var seg, och jag kunde inte hjälpa han med avståndsbedömningen då. Så vi kom fel på massor hinder och allt känndes kass, och sen landade vi typ i ett hinder, och en vägran efter. Direkt när han river då blir han osöker märker jag. Men sen tog ja det igen och då hoppade han. Jag var väldigt osäker om jag skulle stryka mig till Lb men bestämde mig för att känna på framhoppningen och på banan kunde jag gå ut direkt om det inte funka. Pappa trodde också mycket var för allt blev stressigt och han hade inte mjuknat upp så mycket.

Lb
Framridningen känndes mycket bättre för hann gick fram mer och hade mer energi i sig. När jag var på framhoppningen så gick krysset och räcket bra men han vägra 3gånger på oxern innan vi kom över med en konstigt språng. Sen tog jag det igen och då känndes det jättebra. När jag är inne på banan så höll han på och snurra innan startlinjen men kom över ettan, mot tvåan så skulle han vända iställer för att hoppa så några meter innan så snurra han runt. Kom igen och han hoppa, sen kom jag mot en oxer och han vägra.Då tänkte jag gå ut men jag tänkte att ja försöker få över han och sen går ut. Men nej det gick inte dock så var inte jag fokuserad, och bromsade nog lite. Jag satt lite och bromsa och luta mig bakåt vilket jag inte tänkte på, men det var nog mycket därför. 

Övrigt
Jag tror att han har blivit lite osäker på oxrar när vi landade med bakbenet i, för både framhoppningen och banan vägrade han på oxer. Men jag kännde att jag heller inte var den ryttaren som hjäpte han idag, utan det blev att jag drev på och håll emot och då stannade han. Men fall jag skulle bara drivit och inte sittit ner så så skulle risken vara att han hamna i hindret igen, eller att han tvärstannar och ja skulle kunna ramla av. Därför satt jag ner och försökte hålla samtidigt som jag drev på. Men det ska jag inte göra mer och jag lär mig av mina misstag.

Sen var ja väldigt nerrvös när det var så många man kännde och man kände att det MÅSTE funka. Så allt blev pannkaka, Film orkar ja nog inte lägga in för det såg verkligen inte bra ut. Tråkigt att jag var så nöjd med Lb sist och nu kommer vi ens inte runt. Men nästa helg så ska jag tävla och då blir det ld+5 och lc, jag hade tänkt mig att ändra till Ld och Ld+5. Men jag gör inte det för då kommer han få stå så emmellan då det är lagklass emellan och ja tror det är en orsak till att han blev så trött. Sen efter Roo tävlingen så blir det att han helt får vila från ridningen och tävlingar i några veckor. Och den här veckan blir det bara lungn ridning, sen ska jag pröva en oxer och se hur han reagerar.

Sen så var det så jobbigt att jag kände så många där, kändes som jag borde strykit mig men jag visste inte riktigt. Sen så var det mesta mitt fel idag och jag har kännt mig så taskig mot han och så. Men sen kom ja hem och läste det här inlägget http://teamsl.blogg.se/2011/may/radera-meningen-man-ska.html#comment och då börja jag tänka. Nu bryr jag mig inte om vad folk tycker, jag gjorde fel och det vet jag. Men det ska vara kul med hästen och allt behöver inte alltid vara så bra, men hästmänniskor är så snabba att döma det är väll det som är problemet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0