Ridpasset!


JAg började med att rida in på en stig i en skog, haha jag visste inte vart jag skulle hamna men jag ville pröva. Har ridit där när jag var liten men det kommer jag inte ihåg och det var med mamma. I skogen var han väldigt duktig försökte bara vända en gång men han var lugn. Sen när jag kom ut till Källsmora som jag hamna i blev han skitspänd och börja kolla på allt och hade huvet rakt upp hela tiden. Sen så när jag skulle stanna han så började han att resa sig men tillslut fick jag fram han.

Red hem, och när jag var hemma gick jag in på ridbanan. Åhh va han var fin, jätteduktig. Jobbade på ordentligt stadig hela tiden i formen, bra skänkelvikningar. Tränade mycket galopp, halt osv och det gick bra och han har börjat fatta direkt. Sen travade jag väldigt mycket och han var hur fin som helst, han var verkligen sjukt fin idag. Och man kände verkligen hur hela hästen jobbade på och kämpade och kämpade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0