Nu blir det ett rörigt inlägg igen!

hej hej nu så har det varit dålig bloggning i några dagar, men det har varit så att jag har varit så sjukt trött. Jag verkligen längtar till sommarlovet vilket är snart, då kommer det bli bloggning. Min sommar kommer bli helt fullspeckad med roliga saker, och det SKA facktiskt bli bästa sommarn i mitt liv. Men det kanske är svårt att slå sommar 2009(tror ja) då allting var så jävla kul och så mysigt. Men den här sommaren ska bli så mycket grymmare har jag bestämt och tror facktiskt det.

Jag har även börjat rida igång Crannard i Tisdags för att jag kom på att jag ska tävla på Sundby sen. Så det blev inte 2veckors vila men det blev iallafall 1 veckas. Han är väldigt pigg nu, men var lung när jag skrittade ut och trava några meter i Tisdags. Men kollade på allt runt han istället för att vara fokuserad på mig, men i traven mjukna han direkt.

Igår så red jag först ut med Ronja vi skrittade mest bara, och skrittade väldigt långt ända till Robban och Lena. Vi hälsade på dom och dom visade runt deras fina gård, jättemysigt. Sen så visade dom en annan väg man kunde rida hem på. Vi red barbacka vilket var väldigt mysigt och var ute kanske 2-3 h. Men det var ju inte så att han arbetade utan vi tog det lungt.

Sen efter det red jag min lilla knäppis. Han var väldigt knäpp, först red jag till ängen och då drar han iväg med mig. Då så tänkte vi skritta till volten , vilket blev allt annat en skritt. Han drog och studsa och höll på, sen när vi skulle gå ner till volten så fick jag hoppa av för det kom en bil och han bara studsa. När jag red på volten blev han lugnare, men han var verkligen inte mjuk i sidorna..  Tror han var så för jag inte har ridit på en vecka och så, men ja håller på och mjuknar upp han. Formen är klockren iallafall och han jobbar på. Så han har typ inte tappat så mycket på den här veckan för han är arbetsvillig ganska lugn och jobbar på. Det ända är han han måste börja lyssna på mina hjälper och bli mjukare i båda sidorna. haha min söötis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0