Allt och ingenting!

Ridpasset gick inte så bra, eller kanske gjorde det de. Kanske ställer för höga krav.. I början så mjukna jag upp han ordentligt och jobbade skänkelvikningar, han lyssnade bra. Sen traven jobba han bra, men det var lite svårt att hålla traven i kurvorna, han är inte i bästa konditionen nu för han har blivit behandlad. Sen galoppen gick bra i ena varvet men åt helvete i höger. Sen skulle jag rida ut men efter ja kom en bit orkade jag inte, tyckte det var tråkigt när han bara ville hem och jag skulle göra det för att han skulle vara glad.

Så jag red till huset och då hoppade Amanda upp, för hon ville. Jag tog moppen så tog vi ett varv i området, Crannard skrek exakt hela tiden och det går inte få stopp på han. Han hade mat men sprang runt som en tok och skrek. Men vi ska ju ändå flytta hit två hästar framöver så då behöver han inte vara ensam.

Sen har jag snackat med hon som har Heidi och hon kommer att komma på samma tävling som mig. Det ska bli kul och dom är jättefina tillsammans, men kanske kommer ha en klump i magen. Men jag är nöjd att hon hamna där för hon som har henne nu gillar henne jättemycket och dom har blivit jättefina tillsammans. Jag och hon passade inte riktigt ihop, eller jag hade en magkänsla som inte orkade mer. Man kan ju undra hur det skulle sätt ut idag om jag hade henne, det gick så grymt i dressyren i slutet men inte att rida ut. Dressyren var hon så jävla grym och jag kunde bli helt tårögd, att hon fatta galopp och samlade sig bara det var en enorm utveckling. Innan så fatta hon inte galopp utan att dra iväg och sparka,bocka. Men jag kan ta det i ett annat inlägg sen i veckan!


Typ värdens snyggaste i mina ögon, gahh vilken snygging och det vet hon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0