tävlingsresultat 19mars

Tävlingdag idag!
Första klassen var Lätt D Bed A:0/A:0. Han var sjukt taggad på framridningen ville bara resa sig så jag fick hålla igång han. Men sen gick det bra han hoppa som en klocka. När vi var inne på banan så spännde han sig så hans galopp blev inte så rund och fin. Men allt gick jättebra utan att vi rev ett hinder i omhoppningen då jag släppte han lite och då river han. Men jag hade ändå tydligen en så bra tid så vi kom på 4plats, skitkul verkligen. Jag trodde att det inte skulle gå med rosett på han då han kan bli väldigt rädd för saker men han skötte det galant. Han lyssnade på R-varvet och var lydig.
Sen var det bara att skritta av och gå den andra banan som var stilhoppning. Jag ville inte rida fram så länge då jag visste att han skulle bli trött då. Men när jag är där så skulle jag pröva galopp och han var trött det märks direkt då han biter tag i bettet och inte orkar lyssna. När jag skulle ta räcket en gång så vägra han elr han sura ihop totalt, för att jag tog i han och han orkade inte korta galoppen. Nästa gång jag kom emot det och släppte han lite hoppade han bra. Men när han är trött orkar han inte korta galoppen emot hindret. Sen inne på banan så rev vi ett hinder då det gick lite fort emot, och då så tog jag tag i han. Då blev han sur och vägra, så det var bara att släppa han lite. Men jag är jättenöjd med dagen då vi har ingen rutin och han var väldigt fin ändå. Jag blir bara irriterad på mig själv att jag ska göra missar speciellt i första klassen då det var helt mitt fel att vi rev och det känndes slarvigt av mig. Men jag lär mig och ska försöka att inte göra om misstaget. Vi har ännu inte varit ute på någon riktig tävling utan två små klubbtävlingar, båda gångerna kom jag hem men rosett/rosetter. Det känns verkligen jättekul och som en bra start för våran tävlingstid tillsammans!
om jag fick välja igen, skulle jag fortfarande välja dig.. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0