Rida ut är viktigt


Något jag tycker är väldigt viktigt är att rida ut ofta. Det är verkligen något ja försöker göra så ofta som det går så att han inte ska tröttna på ridbanan utan få rida ut ibland och busa. Jag vet att det är många emot att man släpper hästen en bit och den får bara galoppera så snabbt den vill, men ja tycker det är viktigt. Viss ja tycker inte man ska göra de med en stark och stressad häst som man inte har kontroll på, för de får inte bli farligt. Men man behöver inte släppa hästen men det jag menar är att man behöver inte jobba hästen skithårt och bråka med den varje gång. Själv så släpper jag inte Crannard hur mycket som helst då han lätt blir stressad och behöver ta det lungt, men ibland släpper jag även han i galoppen. Jag tror inte Crannard skulle vara så pass posetiv till ridbanan om han inte skulle få rida ut så mycket. Jag gillar verkligen inte folk som sitter och pressar sin häst VARJE dag och aldrig knappt låter hästen kommer ut. Det här är mina åsikten och ni får gärna skriva en kommentar om vad ni har för åsikter. Men ni får inte bli arga för min åsikt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0