allt släppte

Gårdagens ridpass,22 Mars
Först red jag ut och jag fick hoppa av antal gånger då han helt plötsligt började vägra att gå och bara ville resa sig. Men sen när jag kom in på banan kasstade han sig hela tiden på ena kortsida, kom inte nära den sidan. Det var väll något han "tyckte" var läskigt, haha teaterapa. Men då red jag på andra kortsidan jobbade frammåt och fatta galopp och han fick bara rulla på. Sen tänkte jag börja jobba vilket jag facktiskt inte har gjort på jättelänge utan lektionerna. Så jag satt i traven och jobbade han hela tiden och först slog han bara upp huvudet antal varv men sen så började han mjukna. Han mjuknade tillslut sjukt mycket och jag kännde att jag red rätt(brukar vara missnöjd med mig själv) och det känndes jättebra. Galoppfattningarna var jättebra och han var jättemjuk även där. Sen travade jag av men låg och avslappnad form och han var kanonfin.

De ridpasset känndes som vi kom närmare varandra och blev ett tillsammans. Det känndes som jag hittade min ridning och hur jag ska arbeta han. Verkligen superkul och jag blir så taggad för att rida när de går så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0