Tävling sundby

Hej hej!
Det har varit mycket nu på senaste tiden men nu fick ja sommarlov så nu borde jag kunna uppdatera. Jag har inte berättat om tävlingen en men kan ju göra det nu.
Framridningen/Framhoppningen
Det var väldigt trångt speciellt när man skulle hoppa och det var jättedåligt underlag på vissa ställen. Dom varnade innan som tur var. Hoppade därför inte så mycket, eller typ 2 språng på krysset, 2 på räcket och ett på oxern. Det är väll egentligen så mycket jag brukar hoppa men tänkte värma upp han ordentligt för att jag bara skulle tävla en klass. När vi var inne i ridhuset så var han väldigt spänd och tyckte lite allt möjligt var läskigt. Ettan kom vi jättebra på han hoppa jättebra, tvåan också. Sen trean så hoppa han men blev rädd så han rev och kasta sig efter hindret men det gick jättebra på 4an sen. Sen kom vi på 5an blev lite konstligt språng lite snäv kurva till 6an och jag han inte räta ut han så han vägra. Mitt fel helt, sen så var de hindret vid dörren så han ville antagligen ut och jag fick inte igång han sen. Så vi vägrade ut oss, tyvär va det mitt fel men sånt händer antar jag. Han kändes bra, men vi ska komma igång igen ordentligt med hoppningen och få rutin. Tyvär är det inga tävlingar nu vilket är synd för han behöver rutin.
( Sen så har han verkligen bra och dåliga dagar, men idag kändes det bättre och det var helt mitt fel)

Heidi tävlade somsagt också där, hon vägrade ut sig först på första eller andra hindret. Men hon gjorde omstart och kom runt med fyra fel. ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0