Gårdagens ridpass


Hej hej!
Igår red jag på banan och hade ställt fram ett studs. I början så var han super pigg när jag red fram och inte lyssnade, sen när vi kom mot studset så laddade han och i sista sekund tvärstanna. Troligen för att han tyckte det såg läskigt ut med studs för han har inte hoppat det på länge. Sen kom jag igen då hoppa han första sen tönta sig och vägra. Så jag hoppade av och la ner ena sinan på bommarna. Då hoppa han, väldigt spänt men vi kom över alla, hoppade några gånger åt båda hållen. Sen satt pappa upp dom igen och jag kom, han hoppade bra då. Någon gång slog han i och då hoppa ja igen och då lyfte han ordentligt. Sen satt jag upp det lite högre, och tog det en gång och han hoppade superbra. Sen skrittade jag av ute och skritta upp för en lång stor backe. Jag fick ut allt som jag ville av ridpasset, att han skulle bli extra försiktig med benen och dra upp dom ordentligt. Han blev riktigt kvick i benen, nästa gång jag hoppar tror jag att jag även då tar studs men på böjt spår. Jättenöjd med han och tillslut kunde jag göra vanliga galoppfattningar och han lyssna direkt utan att bli sur.

Mitt allt!

Kommentarer
Postat av: Sanna Olsson

Vilken söt ponny i headern, vad är det för ras? :D

2011-06-17 @ 22:19:52
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0