Dagens träning

Idag så red jag lektion för Lollo. Har vart osäker på Crannard den sista tiden då man inte kan fatta galopp utan att han har bockat, så hon skulle kolla lite. Gick jättebra och hon tyckte han hede blivit mycket finare i kroppen, så det är alltid kul att höra. Vi skulle först fatta en vanlig galoppfattning men han vägra så då fick ja ställa mig i lätt sits och låta han rulla in i galoppen. Direkt när jag tar i han och samtidigt håller om börjar han bocka, och tillslut satt jag mig ner lite och jobba. Hon sa att hon skulle bli chockad om dom hittar fel på han( vi ska kolla igenom han) men att det är bra om vi ändå gör det. Hon sa också att det är han som har ett jävla humör och försöker smita på alla sett och blir skitförbannad nu när han måste arbeta. Så han blir kallad prinsen på ärten nu. Men han gick jättebra i slutet och jag har fått lite läxor till måndag. Imorgon blir det en mysig tur ut i skogen och bara ta det lungt.
Något som jag är jättenoge med är att alltid kolla upp han fall han inte är som vanligt. Varje gång han gör nått så vill jag kolla upp han. Men det är för att jag älskar min prins och jag skulle få så sjukt dåligt sammvete om jag satt och arbeta han och han har jätteont. Men ibland så kanske det blir lite till överdrift men jag vill alltid han det bästa, och jag försöker göra allt för att han ska få det så bra som möjligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0