usch lilla gubben <3

När jag kom ner till stallet idag så tog jag med mig pappa, för att fånga Crannard. Något jag aldrig har skrivit i bloggen är att Crannard är och har alltid varit svårfångad och därför ville jag att pappa skulle pröva. Jag har alltid tagit hö i handen och inte orkat bråka, men så kan man inte bli tvungen att hålla på. Så pappa gick efter, och tillslut har inte Crannard någonstans att ta vägen så då drar han i 180 mot ett mellanstaket i hagen och hoppa.Vilket inte gick så lyckat, han fastna och släppa 3stolppar efter sig och fick panik. Tillslut kom han låss och gick och ställde sig vid Diamantur. Så då gick jag upp och hämta hö och tog in han, kolla igenom han och han hade ett pyttelitet sår men annars ingenting. Riktigt skönt att det inte var värre, han halta inte eller någonting. Sen så gick jag en liten promenad med han och ställde in han i boxen sen. Gick ner och hjälpte pappa och mamma att fixa och laga staketet och sätta i nya stolpar. Juste det var riktigt tur att inte elen var på för då skulle det nog blivit helt kaos. Men när det var lagat så släppte vi ut hästarna. Sen nu på kvällen så fixa jag Crannard lite, bara myste och borsta. Och det ända jag kan säga är Ååå vilken UNDERBAR häst jag har<3

bild, ifrån idag då jag bara myste med han vilket var bland den bästa stunden på länge<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0