Tävlingsresultat sollentuna

Tävlingsdag
LD+5-  12 fel (tror ja haha)
Skrittade fram jättelänge och trodde jag hade jättelång tid på mig, men tydligen inte. Pappa kom ropades och sa att jag skulle direkt in på framhoppningen. När jag väl är där inne så blev han ett monster, var rädd för allt och stanna kassta sig reste sig. Det han var mest rädd för det var högtalaren, men det var bara att rida på och vara envis. När jag börjar hoppa fram så skärpte han sig ordenligt var jättefin på alla hinder och kom rätt, men problemet satt efter då han inte ville dit jag ville. När vi sedan kommer in på banan så kommer jag mot etta och en börja han vända när man skulle hoppa mot publiken och totalt vägrade. Men tillslut drev jag på han och han fick travhoppa det hindret. Sen vände han någon mer gång men vägra aldrig, och rev inte. Men vi slutade på 12fel, men är nöjd då han behöver rutin.

LC- felfritt
Red fram och skritta runt, sen gick jag in på framridningen och fyfan då var han jobbig. Drog i ena varvet, vägrade lyssna sparka skulle dra ut ifrån framridningen. Men tillslut började han lyssna och var lite mer koncitrerad på mig. Sen skulle jag in på framhoppningen och han vägra så pappa skulle leda in han och då börja han resa sig. Men sen gick det och där blev han bättre men var väll inte så avslappnad, men mot hinderna gick det jättebra och han lyssnade. När vi sen kom in på banan så säger dom varsegod och rid och jag fick inte fram han han skulle bara snurra. Men tillslut så drev jag fram han och släpte han och vilken gas han la in, första hindret gick jättebra och mot andra gud va snabbt det gick men känndes ändå som om vi kom rätt på hindret. Någon gång kom vi lite nära(tror de var 5an) och han fixade det galant och hoppa skitbra. Men vi kom iallafall felfritt och man märkte på han att han var stolt över sig vilket jag också är. Även fast det gick väldigt snabbt så har han blivit bättre på avståndsbedöma, vilket inte funka förut. Han var alltid behov av mig att jag skulle avståndsbedöma och rev fall han kom fel. Nu fixar han upp sitvationen vilket jag tycker är en jättebra utveckling.

Övrigt
Allt annat gick jättebra och han är en klippa att lasta och åka med och är hur lugn som helst. Jag är jättenöjd med dagen då det är våran första lokaltävlig och det gick ju ändå hyffsat bra. Men somsagt så behöver han få in en rutin så han vänjer sig så nu ska vi tävla, nästa är om två veckor i rimbo. Mellan klasserna gick jag även in och köpte schabrak + huva då jag ville att han inte skulle höra lika mycket och när det blåser så mycket och inte höra högtalaren lika bra då han var skiträdd för den. Han blev facktiskt mycket lugnare och bilder kommer på de. Det blev inga bilder eller film då jag glömde ladda batterit till videokameran och systemkameran är på lagning. Nu så ska jag få en till nolla sen så får jag tävla vanligt..

Tack Linnea för du ville hänga med, du är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0