Ridning för Lollo

Ridlektionen idag!
Red ju lektion för Lollo idag vilket gick jättebra och han fick jobba på bra. Vi jobbade väldigt mycket med galoppfattningar,skänkelvikningar, förvänd galopp mm. Dock så försökte han smita med massa olika medel men lyckades inte, men det är bra för man märker direkt när han jobbar helt korrekt. Han blev lite svättig och trött men jag är jättenöjd. Nu så har jag massor läxor att träna på, min sits, skänkelvikningar, stärka sig i förvänd galopp mm. Så nu ska jag inte rida lektion för Lollo förs 3 veckor för att jag ska träna mycket själv och han kan också få ta in alla nya saker. Imorgon får han kanske stå och vila upp sig igen till helgen eller så prövar jag att rida ut vi får se lite. Sen på fredag blir det kanske en lång promenad annars rida lite.
(Här är en film från galoppen i början, men det får räcka för pappa filma inget mer !)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0