Dagens ridpass


Red några varv på ridbanan utan krav men han var duktig. Jag rider nu lite utan krav för att han inte ska tröttna och det känndes lite så sist jag red och då vill jag få tillbaka possetvia ponnyn så kan vi jobba vidare sen. Jag behöver inte stressa in i att han ska kunna allt, bara att han är glad och lyssnar så är jag nöjd. Och nu när jag inte ställe krav då ville han jobba istället och gick ändå som en klocka.

Sen red jag ut en runda som är vägar och mycket skog. Det gick väll bra bara att jag fick hoppa av massor av gånger då jag inte orkade bråka för jag inte mådde bra och jag vet att han inte ger sig så lätt. Men han var så sjukt taggad ute, haha han har blivit pigg nu. Sen så sprang det över två ekorrar över vägen vilket var jätteläskigt så då blåste man upp sig och kunde ens inte gå 15m nära. Så jag fick hoppa av och han tacktade brevid mig och ja var anmänt töntig. Men jag är ändå nöjd med han idag, kännes mycket bättre än sist.

hmm man undrar ju hur ett sånt här litet och gulligt djur kan skräma skiten ur en stor ponny :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0