Dagens ridpass


Tänkte jobba han ordentligt idag med mammas sadel som är som en dressyrsadel. Han var hur knäpp som helst och lyssnade INGENTING så då gick jag och böt sadel så jag kunde ha martingal så han inte kunde slå med huvet hela tiden. Det gick bra några varv men sen börja han igen stanna, snurra, stegra, och bara drog och lyssnade ingenting. Han var så j*vla envis och skulle bara göra tvärtemot mot det jag sa.

Sen så galopperade jag han några varv och skulle sätta mig och jobba sen i trav och sen galopp och det gick väldigt bra sen. Men han lyssnade aldrig riktigt så mycket som han brukar, men alla har sina dåliga dagar. Allt har gått så framåt nu på sista tiden så det är såklart det kan gå bakåt nån gång. Men det som var bra var att han gjorde klockrena skänkelvikningar i skritt idag, men trav .. de behöver vi inte prata om.

Men jag älskar dig i alla lägen knäppis !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0