hoppning lördag


I Lördags så hoppade jag Crannard, så jag tänkte berätta lite om det här i ett inlägg...
Jag kommer även att berätta om dom andra ridpassen.

Från början var han jättefin och han har blivit så sjukt mjuk och fin i formen. Man märker att han tycker det är jabbigt då han har börjat arbeta rätt, det blir lätt att han ibland kan kicka lite smått och försöker att komma undan i galoppen. Men det är inget jag oroar mig för då han max gör det en gång på ett ridpass och oftas inte alls mkt. Men jag började att hoppa sockerbitar som stog typ slalom men jag började att rida varannan då han var väldigt het i början. Men efter ett tag lugnade han sig och jag jobbade han och tog alla, det var mycket att tänka på för han så han lugnade sig efter ett tag. Så han gick som en klocka och när jag inte hoppa så gick han i stadig form. Sen så hoppade jag ett räcke två galoppsprång till en oxer, första gången fyfan va han rädda mig vilken pärla det var. Vi kommer emot bra in på första men märker att avståndet var alldeles för långt så han fick hoppa sjukt långt ifrån. Sen fixa pappa det och de va forttfarande lite långt så han fixade igen, då var de perfekt. Jag hoppade det några gånger och han var skitfin med sen blev han för het och det gick lite för fort. Så då började jag på sockerbitarna igen och sen hoppa jag den. Sen så satt jag en liggande sockbit sen en över stående och hoppa, han var kanonfin. Avslutade där och skulle jpbba han ett varv och det var då pappa fota, tyvär så spännde han sig lite. Men när pappa drog så gick han som en klocka haha, typiskt. Men jag ska be han fota någon dag när jag rider dressyr bara.
(Som ni kan se så sitter jag ibland lite i stosits men det var för han spännde sig och jag kunde inte riktigt slappna av. Sen så är inte min hoppsits den bästa men jag ska träna på den)






hoppade inga höjder, 90cm på oxern. Men kännde att det var bra att bara träna lydnad och jag var skitnöjd med passet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0