Start på mitt ridintresse

Start på mitt ridintresse
När jag var liten då gillade jag inte att rida jag var mer en som lekte med kompisar hela dagarna. Mamma kunde leda ut mig ibland på våran shettis Dolina men jag tyckte även inte det var så kul. Sedan så började jag på ridskola i Riala vilket jag heller inte tyckte var så kul direkt. Jag var inte koncitrerad någonstans jag lyssnade ingenting utan bara satt och sjöng för hästen. Tillslut så kunde inte ridläraren säga till mig hela tiden så hon sa bara att det var bra att jag sjunger för hästen. Jo jag vet hur sjukt det låter att jag satt och sjöng på hästen men så var det facktiskt. Sedan så slutade jag på Riala ridskola och sedan så red jag inte kanske på ett halv år, eller kanske skritta ut någongång men inte mer. Sen så fick jag lite ridintresse så då började vi låna en av min kusins hästar Lexton och då börja jag rida på helgerna med mamma, och jag började rida på roo. Första gångerna jag red på roo, det var katastrof jag lyssnade inte någonting men sen så började mitt ridintresse och då blev jag intresserad och började lyssna. Sen så frågade min kusin om jag ville "köpa" Lexton vilket jag självklart ville för jag älskade den ponnin. Så jag gick stolt in och tog emot papperna och betalade 4kr till min kusin. (hon hade växt ur han). Men sen har allt bara fortsatt och det var väll på roo mitt riktiga ridintresse verkligen börja, och det är därför den klubben betyder så mycket för mig.

Juste jag kom även på att jag har gått på rimbo ridskola något år, tror det var efter riala men jag kommer facktiskt inte ihåg..

Finaste Lexon på bild gud va jag saknar dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0