Jag har värdens finaste ponny!

Dagens ridpass
Idag så hoppade jag även, samma övning bara inte lika mycket men lite högre. Jag vet att man inte ska hoppa så ofta vilket några kanske tycker att det blev för nära. Men jag kan ju säga såhär jag hoppar inte alls mycket facktiskt men jag kännde att jag ville känna på samma övningar idag igen och det skulle sitta kanonbra. Det gick verkligen jättebra han lyssnade jättemycket på slalom och allt, sen tog jag och hoppa långsidan 80-85 och det gick jättebra gjorde de två gånger. Sen så höjde pappa till 85-95 , och då kom vi fel in på första och jag försökte styra ifrån andra men han styr tillbaka och stannar och sen hoppar jämnfota över oxer. Asså gud vilken häst jag har, en ponnii som ställer upp verkligen. Jag tror dom allra flesta hästarna skulle vägra i det läget men inte Crannard , haha. Men det sjukaste va att jag försökte svänga förbi men han ville bara över, skrutt som älskar att hoppa. Men sen tog jag långsidan en gång till och det gick kanon bra bästa gången av alla, han var med mig hela tiden och lyssnade skitbra. Sen trava jag av och skritta av..
(Jag kan ju påpeka att jag är ganske tävlingssugen så nu ska jag efteranmäla mig till sollentuna, LD+5 och LC. Men jag måste nu kvala och får då bara tävla avd B)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0