Gådagens ridpass

13-Mars 2011
I
går så åkte vi till ridhuset och hoppade några skutt. Jag ska ju tävla km-kval, och måste hoppa lite innan då jag inte har hoppat serriöst på hur länge som helst. Som vanligt är han än pärla att lasta och lasta ur, han står verkligen helt stilla. När jag började rida fram känndes han jättebra och verkligen lugn och så i galoppen också som han inte har varit på ett tag. Jobbade verkligen mycket i galoppen att han skulle korta vilket gick bättre än sist. Men sen när jag började kräva snäppet mer så blev han sur men började lyssna tillslut. Men jag började hoppa på en mur vilket han tyckte var lite tittig som han hoppa typ en meter över. Jag satt och hoppa lite små svängar i trav och kännde bara att han skulle lyssna. Sen hoppa jag de i galopp. I slutet höjde jag lite till 90cm för de är de jag ska tävla, de var tre hinder och han hoppa som en klocka. Helt sjukt vilken känsla man får när man hoppar han, skitroligt. Skulle kunna höjt mycket mer men ville inte kräva hur mycket som helst då han inte har hoppat ordentligt på sjukt länge, han har bara hoppat några småskutt ibland.Men han känndes iallafall jättefin och kontrollerad, han bet inte tag i bettet och bara sprang. Visst han var laddad och taggad för han tycker det är så kul men alltid så jag hade kontroll. Igår kännde jag att han började tänka vart han skulle hoppa av också då vi kom rätt på varje hinder, skitkul att han går så bra nu. Sen efter jag hade hoppat så fixade vi bommar och han gick bra och avspänt över dom. Sen skrittade jag av och sadla och tränsa av, och släppte han i ridhuset. Som vanligt lägger han sig ner massor gånger och rullar dig, skrutt <3

Jag älskar verkligen dig min prins<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0