VARNING: rörigt inlägg ! :)


Hej hej !
Förlåt om jag inte har bloggat men har haft lite annat att göra. Sen så ska jag och en kompis dra igång en blogg och då kommer jag uppdatera jävligt bra. Men jag red iallafall lektion för Lollo i måndags och hon hittade direkt problemet, jag måste få bak mina armar. Har inte tänkt så mycket på det men när jag direkt tog bak dom så slutade han bocka i galoppen, hästen är ryttarens spegel... Och fyfan vi fick till mycket på den lektionen och shit vilken ponny jag fick, han arbetade så sjukt mycket. Sjukt nöjd var jag med ridpasset! I Tisdags så red jag ut med min syrra, han blev stark och bara drog men fick egenom lite i slutet. Sen i Onsdags så red jag på banan han var helt knäpp, gick inte frammåt och bara snurra drog , stegra, bocka osv. Så vi tog och longerade han och han försökte bocka lite och drog iväg ibland annars gick det bra. Sen hoppa jag upp, han höll på likadant men tillslut började han lyssna och då gav jag mig. Vi är nästan säkra på att han har lite träningsverk och då blir han totalt knäpp. För när jag fick han och jobbade han lite och sen nästa dagen försökte han bara kassta av mig och det beror på att han får lite träningsverk. Men nu iallafall så har han fått stått ett tag, eller Torsdag och Fredag. Så idag blir det ett ridpass, tror det blir på banan fall inte mamma vill rida ut med mig. Vi får helt enkelt se! Hoppas alla där ute har en bra start på sommarlovet, och ursäkta för det otroligt röriga inlägget :)
mitt allt, varje gång jag kommer och gosar med dig i hagen är sån otrolig känsla. Så go och snäll <3

Kommentarer
Postat av: Emma

Gullig häst :)

2011-06-18 @ 15:19:28
URL: http://armonios.blogg.se/
Postat av: Anna - FrieserKär

Testa att stretcha honom efter arbete, då kanske ni slipper träningsvärken? :)

2011-06-18 @ 16:36:52
URL: http://frieserkar.blogg.se/
Postat av: alexandra

Joo det är väldigt bra, men som det har varit så har det inte hjälp. Gör det nästan hela tiden efter jag har jobbat han och så men han är otroligt känslig och känner av minsta lilla! :) Men bra att du kommenterar och ger tips :)

2011-06-18 @ 16:45:53
URL: http://alexxandrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0