mitt 2010

2010
Det året har hänt mycket på, många saker som har förändrat mitt liv.
I början på året så hade jag Heidi och Lexton. Gav sen bort Lexton till en kund som pappa har(svergies bästa jockey) hans dotter. Väldigt ledsen var jag men samtidigt kändes det så grymt skönt, att han hamnade hoss en liten tjej som tycker jättemycket om han och han kunde lära upp henne som han gjort med mig. Men jag hade Heidi till tröst, prinsessan. Men det blev även väldigt jobbigt med Heidi, hon var så kaxig i hagen så hon blev sparkad hela tiden. Sen så ramla hon och allt möjligt gjorde hon i hagen och när jag hämta henne hade hon jämt massa sår. De blev väldigt jobbigt att man inte kunde rida när hon hade sår eller svullnader på benet. Men ridningen gick kanon hon blev bara bättre och bättre. Början av sommarn var jättemysigt med henne, bara att hon hade sår som sagt. Men sen så gick det inte rida i skogen någonting där det var lera då hon totalt vägrade gå i den. Sen hoppade jag henne vilket oftast gick grymt och hon bara flög över men sen så gick vi omkull en dag då hon snubblade på bommen. Efter det skärpte hon sig riktigt och började lyssna, och dressyen var hon hur grym i som helst. Men aa hon gjorde illa sig HELA tiden och jag menar verkligen det, så det var så svårt att hålla igång henne. Sen så blev hon så grymt stoig och ville inte gå fram eller nått. Sen gick det jättebra i dressyren igen, men kunde inte rida ut i skogen. Kände sen att jag verkligen inte orkade då hon gjorde illa sig i hagen jämt och hon stoade sig så sjukt mkt sen kunde jag inte rida ut i skogen. Så jag bestämde mig för att sälja henne. Den ponnyn är unik på alla sätt men aa samtidigt ångrar jag inte mitt beslut. Har aldrig gråtit så mycket , kunde verkligen inte vara glad.  När vi lämnade henne hoss en som skulle hjälpa oss att sälja henne så kunde jag inte hålla tårarna borta. Usch vad jag saknar henne ibland, hon och hennes uderbara personlighet. Ibland så ångrar jag men samtidigt så har jag värdens underbaraste pålle nu som jag älskar. Efter det så åkte jag på ridläger vilket var meningen att jag skulle göra med Heidi men det blev ridskoleponny vilket var sjukt tråkigt. Tyckte det var kul att vara med kompisar men inget annat, så iår har jag inte bokat något ridläger. Jag kanske åker någonananstans men vill nog helldre ta privatlektioner. Sen när mamma och pappa hämtade mig så åkte vi till Umeå vilket var en upplevelse och provade en ponny. Den var verkligen grymt fin, men det klickade inte riktigt. På hemvägen så stannade vi vid Tierp och pröva Crannard, det var mörkt så jag fick bara skritta och trava. När jag satt mig i bilen så sa jag till mamma att den ska jag ha och han ska jag pröva igen. Någon vecka senare provade jag han och hoppa han, åå jag tyckte lika mycket om han då. Vi köpte han och det gick bra hemma. Efter någon månad så började jag ta vanliga och hopplektioner på roo vilket har gått jättebra. I December har han vilat ganska mycket men är i full gång.
Så såg mitt år ut, skulle kunna skriva tusen saker till men det orkar jag inte. Det kommer även ett inlägg om provridningen med Crannard.

musik som får mig att tänka på 2010




bara några av dom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0