Dagens ridpass

Dagens ridpass!
När jag tog in Crannard så var han skitig som bara den, så det var bara att börja borsta och fixa han fin igen. Jag kan ju säga såhär att jag längtar inte tills han blir ljusare... Jag red på banan och red fram och sen innan jag skulle fatta galopp hoppa jag av och tog upp ett ridspö. När jag har ett dressyrspö så blir han lite osäker så tänkte bara ha det som ett hjälpmedel i galoppfattningarna men inte förstöra något annat. Crannard har väldigt lätt för sig att springa lite in i galoppen, och nu nuddade jag han på rumpan i galoppfattningen. Shhit säger jag bara vilket humör han har, han blev skitsur och kickade rakt upp och sen drog iväg. Jag satt bara och garva för att han var jävligt söt, haha och mamma fattade ingenting. Men efter släppte jag spöt för att han inte trivs med det så varför ska jag ha det då liksom. Men efter det så tog han galoppfattningarna jättebra men kopplade inte riktigt av och bärde inte riktigt upp sig lika mycket. Så nu vet jag varför han är lite springig i galoppfattningarna, det är för att jag har börjat arbeta han på ett helt annat sätt och han orkar inte riktigt bära upp sig och så i galoppfattningen. För han går så JÄVLA bra i galoppen det är bara galoppfattningarna han kan vara lite springig. Sen mjukna jag upp han igen och fick han till den lugna ponnyn och då jobbade han bättre men tog inte galoppfattningarna lika bra. Det där håller vi på med för fullt att jobba upp, och det blir bättre och bättre. Ska även snacka med Lollo på Torsdag när jag ska rida lektion, om jag kan få något tips. Känns skitkul att träna för Lollo igen för det kanske inte var så jättelänge sen men det har blivit en jättestor skillnad. Sedan så hoppa jag av tog av sadeln och red några varv barbacka bara för att han ska bli helt trygg med det. HAHA i galoppen laddade han för att börja bocka men då bröt jag av men annard gick han sjukt bra i alla gångarter. Sen när jag hade travat och skrittat av så släppte jag han så han fick rulla sig lite,vilket han älskar.


Sedan så var det Diamanturs tur att få motion
Jag tränade han på banan åt mamma att han bara skulle hålla traven och inte bryta till grisepass. Det gick jättebra och han var posetiv,sen så fick han galoppera lite och busa och så. Efter det så blev jag sugen att hoppa upp och då hoppar jag upp utan någonting på han, och började trava. Hahah men det blev inte trav utan


Puss och kram skumbanan! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0