Crannards Utveckling


Hur jag tycker att Crannard har utvecklas.
Inte för att skryta eller något men jag tycker facktiskt att han har blivit hur fin som helst, och det har facktiskt hänt på dom två sista månaderna.  Jag bestämmde mig tillslut att jag SKA få igenom de jag vill även om han skulle bråka hela dan så ska han lyssna tillslut. Det var jobbigt i början men jag hade ingen annan väg jag blev tvungen, och ja det är nog det bästa som har hänt med han. Efter några gånger släppte han allt och har börjat jobbat mycket bättre och är hur fin som helst, stressar ALDRIG upp sig. Nu är han verkligen hur lungn som helst, dock så har han ett humör och blir väldigt sur ibland när jag kräver mycket av han då sparkar han. Men somsagt så är han hur possetiv som helst och lyssnar och VILL lära sig nya saker. Det var allt annat en vad han ville förut, han ville ha allt på sitt sätt. Jag fick inte hålla om utan att han skulle studsa och dra och göra allt för att komma undan, och då fick jag ta steg för steg med att hålla om och ja det har varit ett helvete ibland. Jag har blivit så jävla frustrerad på att man ens inte har fått hålla om men ja tillslut så har det gått bättre och bättre och nu kan jag sitta med hur mycket ben som helst på han. Och nu går han som ängel eller aa han kan ju bråka om han inte orkar jobba vissa dagar, haha. Men i vintras skulle en kompis få pröva han vilket inte funkade då hon knappt kom upp för han ville bara resa sig, när hon väll var uppe fick hon kassta sig av då han tänkte dra, resa sig och massa. Men nu får någon månad sen var det en tjej som pröva han och han är hur lung nu som helst, han har verkligen blivit hur fin som helst. Från när jag provade han fick jag ens inte försöka sitta upp utan dom skulle kassta upp mig och släppte mig och han drog några steg. Nu så kan man sitta upp på han hur bra som helst och han väntar tills man ber han gå framåt.

Här på annons bilden ser man att han spänner sig lite och nu är han nästan alltid avslappnad. Hoppningen då har också gått jättemycket framåt, det började med att han drog över varje hinder och sprang igenom nästan. Men efter ett tag så lugnade han sig när jag lärde känna han. Nu så är han hur lätt som helst att hoppa hemma men det är forttfarande jobb kvar på tävlingar, kan ta det i ett eget inlägg.


Men jag tycker som sagt att han har utvecklas hur bra som helst, och ja vi har stått stilla men nu rullar det så sjukt mycket frammåt. Men vi har mycket kvar att utveckla och det ska bara bli kul att se hur fin han blir, varje dag är så underbar med han. Men jag kommer verkligen ihåg när jag red för Lollo efter jag hade haft han någon vecka vad hon sa (något såhär) - Du kommer ha ganska mycket att jobba med och han har humör och har lite Heidi i sig, men när det blir bra så kommer han vara hur fin som helst!
Haha och ja det var facktiskt sant, han kräver mycket av en om man gör fel får man skit för det av han. Men jag tror det är DE jag fastnar för i hästar att dom har humör och mycket personlighet.

Första filmen är från när jag hade hopptränat han ett tag, och han hade börjat lugna sig tyckte jag. Att han hade börjat lyssna och jag var väldigt nöjd. Fall jag ska vara ärlig nu så tycker jag att han  bestämmer själv i vilket tempo han ska gå och springer och slår med huvet hela tiden. Sen så hatar jag min ridning där då, men man ser lite skillnad iaf.



Sen den här videon gör han inte riktigt rättvis för han mådde ju inge bra,och orkade inte hoppa ordentligt och det var gången då det gick sämst. Men man ser ändå att han lyssnar mer på mig men somsagt så ska jag filma någon dag snart!
Dock går han knappt framåt och så och har ingen fart alls men han mådde inte bra somsagt.




Utveckling (lite av det viktigaste vi har utveklas ) på 8månader!
*
Han litar på mig nästan till 100%
* Det går att sitta upp på han och han står stilla
* Han springer inte och slår med huvet hela tiden
* Jag bestämmer över han i vilket tempo vi ska gå i utan att han bestämmer över mig
* Han går att hämta ur hagen vilket var offtast totalt omöjligt utan mat förut
* Jag kan hålla om på han


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0