onödig lista

Har du/har du haft en...
Egen häst? Yes, och har en egen nu
Foderhäst? nepp
Medryttarhäst? nja de tror jag inte, eller jag vet inte XD

Din häst/favorithäst

Namn: Crannard Fushia
Färg: skimmel
Ålder: 2005
Bästa minne med? Dagen då han blev min!
Sämsta minne med? inget dåligt minne än
Högsta du hoppat? 110 på han
Har du tävlat, och isåfall i vilken gren? På han så har jag tävlat Lb hoppning
Hur ser din grimma till hästen ut? En lädergrimma, en guld/röd/svart, och en grön blå
Hur ser sadeln ut? Svart allround sadel mot hopp (cliff barnsby)
Tränset? Svart

Favorit

Ras: Tycker många är fina, men jag gillar Irlänska då dom har en sån power i sig och de är inte bara för att Crannard är det. Sen är tyska jättefina, och ponnysar från Holland. Men jag tänker inte så mycket på rasen utan kollar på hästen.
Färg på häst? svart, skimmel( skimmel har jag alltid velat haft sen jag var liten och jag vet egentligen inte varför men jag blev jätteglad när Crannard var skimmel) Men sen tycker jag samma där alla färger är väldigt fina och det finns inte direkt någon ful färg.
Gångart? Med Crannard så är det nog galopp jag verkligen älskar hans galopp
Ridskola? Roo Gård helt klart
Häst/ponny? Jag har ingen häst, men ponny så är det Crannard

This or that

Stegra/bocka: bocka
Barbackagalopp över ett sommarfält eller ett snöfält: Måste välja sommarfält för jag är trött på snön.
Stor häst/ponny? Ponny
Hjälm med ventilation/hjälm utan? vet inte
Ridskor/ridstövlar? Stövlar, men tyvär har jag inga då jag skulle köpa ett par så passade ingen utan ett par som dom inte viste om dom skulle passa.
Hjälm/väst? Hjälm
Sporrar/spö? spö
Rida själv/rida i grupp? Rida själv kan vara mysigt men i grupp är alltid roligast :)
Hoppning/dressyr? Båda behövs, men jag sattsar på hoppningen

Hur många … har du?
Ridbyxor: 6  
Hjälmar: 2
Ridskor: ingen aning
Ridstövlar:
Ridspön: Ingen anning, men 2 hoppspön sen delar jag och mamma lite på dressyrspöna 
Sporrar: 1 par
Ridstrumpor: Ingen aning :)
Kavajer: 1

Hur många ... har du/din häst?

Schabrak: Ingen aning men skulle chansa på 6-7 st
Sadlar: 1 st men brukar ibland låna mammas som är lite mer dressyr
Träns: 1 just nu men ska köpa flera
Benskydd: Hoppskydd fram och bak
Grimmor: 3st som används men har nog flera i en låda
Skor: ingen aning

Tävlingar!
Har du tävlat i hoppning? japp
Har du tävlat i dressyr? på klubbnivå
Har du tävlat i fälttävlan? Nej
Har du tävlat i galopp? Nej
Har du tävlat i en annan gren? nej
Har du ett par vita ridbyxor? Yes
Har du en tävlingskavaj?ja men används inte
Har du en tävlingsskjorta? Vet inte
Har du ett vitt schabrak? Yes,
Har du vita benlindor? nej
Har du en blå/gulrosett? Nej
Har du en blå rosett? ja
Har du en gul rosett? ja
Har du en röd rosett? ja
Har du en grön rosett? tror inte de
Har du en vit rosett? tror inte
Har du en clear round rosett? ja
Har du en annan sorts rosett? ja´

Kan du...

Knoppa? haha ja men vet inte om det blir så snyggt
Göra inbakad svansfläta? m
Sadla? Ja
Tränsa? yes
Sätta på ett täcke? Yes
Kratsa hovarna? Yes
Rykta? Ja
Få en häst att gå i form? yes
Hoppa en bana? yes
Duscha en häst? Yes

Har du...
Skrittat? Ja..
Travat? Aa
Galopperat? Aa
Hoppat? Aa
Fått en häst i form? ja
Haft gymkhana? är för mig det när ja var liten
Lekar till häst? ?
Galopperat barbacka över ett sommarfält? ja
Hoppat barbacka? Jaoo
Stått på en häst? Ja
Ramlat av? ja
Suttit i damsadel? ja
Travat i damsadel? ja
Galopperat i damsadel? nej
Suttit bak och fram på en häst? Yes
Suttit på en stegrande häst? Ja
Suttit på en bockande häst? Yes
Suttit på en skenande häst? tror de 
Ridit ut i grupp? Ja
Ridit ut själv? Jaa
Stött på ett vilt djur när du varit ute och ridit? Ja
Varit med på en show/uppvisning ridandes till häst? Japp

Har du ridit en...

Arab? a
Shettis? a
Ardenner? nee
Connemara? ja
Korsning? Ja
Svensk ridponny? Ja
Gotlandsruss? Yes
Falabella? nej
A-ponny? tror de
B-ponny? jo
C-ponny? Aa
D-ponny? A
Storhäst? ja

Äger du (en/ett/flera)...
Pälsglans? Ja
Hovolja/hovfett? nepp
Flätgelé? nepp
Torrschampo? nepp
Hästschampo? vet inte
Ryktsten? Ja,
Rotborste?: Japp
Ryktborste?: Jaao
Ryktskrapa? a
Hovkrats? Ja
Mankam? Ja
Svansborste? ja
Plastborste? Ja
Massageborste? Japp men den är just nu den borta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0