Tävlingsdag i Rimbo


Tävlingsdag!

LC
Framridningen och framhoppningen var bra bara att han drog och studsa och sparka. Men annars kändes det bättre än sist. När jag är inne på banan så kändes han väldigt spänd så jag la bara i gasen och det gick bra bara att han blev flack och det resulterade till rivningar. Kände mig väldigt onöjd med MIN ridning men det var bara att tagga om till Lb och så hade jag bestämt mig att ta tag i han även om han river eller vägrar så ska han vara kontaktbar.

LB Debut-8fel 
Det var ganska lätt bana tyckte jag, lite svår från 7-8an men annars ganske lätt. Allt kändes kanon han var mycket finare på framridningen och framhoppningen. När jag var inne på banan så kollade jag på en oxer som många hade vägrat på, men han stog emot. Men 1,2,3,4,5ab, gick skitbra men sen kom jag till oxern som han stog emot på så jag fick driva för han tänkte vägra men typ hoppade i hindret eller nått ist. Så jag kom ur balans och tappade allting och satt på halsen och jag fick kasta mig bak i sadeln och ta stigbyglarna och tyglarna och kom till 7an som var ett räcke med vattenmatta. Han tvekade inte ens men sen var det en svår sväng till 8an och ett ganska tittigt hinder, och han vägra. Sen kom jag igen och han hoppade jättebra. Han vägrade för jag tappade fokusen efter 6an och han inte riktigt räta upp han. Men det känndes facktiskt som min bästa runda som jag och Crannard har gjort då det kändes kontrollerbart och han var kanonfin och hoppade skitbra över.

Övrigt
Jag är väldigt nöjd med dagen, jättefint väder och en rolig häst. Dock så åkte vi dit alldeles för tidigt men det gick bra ändå. Jag tycker även att Rimbo är ett väldigt fint ställe att tävla på. Bra underlag, Fint och stort ridhus, och väldigt trevligt ställe helt enkelt.


imorron blir det en lång promenad för våran del !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0