Tips: använd rösten

Ett tips som jag tänkte dela med mig av
Att använda sig av rösten är jättebra enligt mig när man rider. Jag har släppt Crannard på ridbanan och han har fått trava, galopperat och varje gång jag sa halt så tog jag fram en godis och han stanna. Nu så kan han det jättebra så när jag rider så kan jag bara säga halt så stannar han direkt när han kan, spelar ingen roll vilken gångart han lyssnar lika bra i alla. Jag tycker att såna små saker är väldigt bra att lära då man har lättare sen i ridningen, man ska även beröma mycket när hästen gör rätt så det fattar att den gör det också. Jag tycker också man ska använda ljuder brr för att lungna hästen på bästa sätt utan att sitta och dra i munnen som vissa gör. Det är det värsta jag vet när man ser på tävlingar ryttare som sitter och drar extremt mycket i munnen på hästen, dom borde bli diskade. Det är facktiskt ett djur man håller på med...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0