Något jag inta har berättat...

Något jag inta har berättat...
är att Jessica prövade min häst för några dagar. Jag har absolut inte kunnat kassta upp vem som helst på Crannard då han bara har velat resa sig, men nu kändes han så fin. Jag hade ju ridit han innan ett tag och den senaste månaden har han ju gått som en klocka så varför inte pröva. Hon gick runt med han ett tag och lärde känna han, och sen hoppa upp. Han gick några steg men han har blivit sjukt duktig inga problem alls. Hon skrittade på han och han var lugn och fin och hon tyckte om hans skritt. Han kunnde dock inte stå helt stilla och koppla av utan ville göra saker hela tiden, men det är väldigt typiskt Crannard. Jessica var jättelugn och duktig med han och hon travade några varv också, och nu kan man verkligen korta han mycket och de sa hon också. Jättkul att se någon annan rida han och hon ställer inte så höga krav direkt hon känner mest på han i början och koncitrerade på att han ska lita på henne. Tycker det sättet är helt rätt då man inte kan hoppa upp på en okänd häst och kräva att den ska jobba på och att den bara ska kröka på nacken, hatar dom som tänker så. Visst fall man har lärt känna hästen då kan man begära att den ska JOBBA men inte bara kröka på nacken!

bild på hennes söta islandshäst! söta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0