Lek

Gårdagens ridpass lek
Igår så orkade inte jag rida då det inte var så fint väder och så. Men jag lekte lite med han istället på banan, och vi fick verkligen en bra kontakt med varandra. Han lyssnade då jag bara sa halt, när han springer i full galopp och sparkar och jag säger det då stannar han. Han sprang även efter mig coh lyssnade bra. Man såg att han var koncitrerad på mig hela tiden verkligen och han var grymt uppmärksam. Jag använder mig av godis som beröm hela tiden, jag tycker det ger bäst resultat. Jag vet att många inte gillar de men jag tycker det är bäst och man ser ju även att de är bra på ponnyakuten. Men efter han hade lekt lite med mig så fick han rulla sig två gånger, söötis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0