JAG HAR RIDIT BARBACKA NU PÅ MIN PONNY

Dagens ridpass
Jag började som vanligt 10min fram skrittning lång tygel 5min kort och flytta för skänkeln och så. Sen började jag trava och försökte få han att jobba på och bara få jobba lite snabbare. Sen så korta jag upp han och så och galopperade jag red mycket utan stigbyglar. Tränade mycket övergångar och mycket galopp-halt osv, och jag kan ju bara säga att jag har en drömponny. Sen skritta jag han några varv och så. Sen hoppa jag av och sadla av och fick iden att rida barbacka som jag aldrig har haft tanken på att göra. Men det gick skitbra han var lugn och fin och jobbade bra i alla gångarter. Shiit va han litar på mig nu, för några veckor sen kunde jag inte rida utan stigbyglar och nu sitter jag barbacka. Verkligen en sjukt underbar känsla när allt går så bra och allt går framåt.

( Juste i början när jag skulle fatta galopp så vägra han så då fick jag trycka till med ytter skänker och shit va han blev sur, helt plötsligt sparkar han rakt upp, sööt <3 )



ängeln som landade på jorden, jag är nog lyckligaste människan som fick han!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0