gårdaens ridpass

Glömde att skriva igår men jag hade inte tid för ja fixa massa annat. Men iallafall så skulle jag inte rida så länge på banan, men jag hade tagit fram galoppbommar och en plastmatta att gå över. Och ja jag kom ens inte fem meter när den dära mattan, men galoppbommarna gick skitbra. Men sen kom jag i trav och drev allt jag hade emot mattan och han tänkte hoppa men tvärstannar. Höll på så antal gånger tills jag hoppade av, och jag och pappa försökte leda över han vilket inte gick så bra. Vi höll på hur länge som helst skulle gissa på 40-45min och man såg i hela ansiktutrycket att han vägra. Men TILLSLUT så gick han över och då tog vi in han. Jag har märkt att han är grymt envis och man ser det i hans ansikte när han inte vill.

Idag så ska jag rida ut fall det går, annars blir det väll banan. Sen fall inte mamma har hunnit rida Diamantur tänkte jag rida han och mjuka han. Mamma sa att han har blivit jättefin i formen nu när jag har ridit han, väldigt kul men jag får ju sitta med sporrar och samla ihop han.
Stavningen kanske inte är bra men det är för ja sitter i skolan och skriver lite snabbt bara.


Jag och Crannard i sollentuna! Min plutt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0