Dag 1 - Presentera mig och min häst

Dag 1 - Presentera mig och min häst

Jag heter Alexandra Näslund och jag har ingen aning om hur länge jag har ridit. Jag har alltid varit vid hästar men aldrig haft intresset när jag var liten, för då var det min syrra som hade de stora intresset. När jag var liten hade jag och min syster en liten shettis som hette Dolina men jag red typ aldrig utan det var bara min syrra som red typ. Sen när jag började få intresse så fick jag Lexton, sen har jag haft Heidi och nu Crannard. Men jag har även ridit väldigt länge på ridskolan Roo Gård och tävlat deras ponnysar lite, men nu har jag slutat. Men innan det så har jag även ridit på Riala ridskola och Rimbo men därifrån kommer jag inte ihåg nånting mer än att jag red på shettisar i Rimbo och i Riala satt jag bara och sjöng på hästen. Men jag är iallafall 14år född 1996 - 12 December och bor på landet med mamma pappa och syster och mamma har också en häst, fast en Islandshäst. På min fritid så brukar jag vara med Crannard eller fota och jag hatar ALLT som har med skolan att göra. Mer än så har jag inte att berätta, ni får isåfall slänga in en kommentar så svarar jag på de. 

Crannard Fushia då, han köpte jag för 8månader och 1dag sen, och ja båda han och jag har utvecklas jättemycket . Han är en Irlänsk Connemara 2005 på 146,1 cm eller något sånt. Han älskar att hoppa och jag har precis börjat tävla han och nu tävlar vi upp till Lb. Jag har ingen aning om han har tävlat innan men troligen inte då säljaren inte visste någonting om det och han inte är speciellt van på tävlingar är lite rädd för publiken och så. Dressyr kan han också och kommer nog bli jätteduktig och fin och vi jobbar på. Han är en kille med mycket personlighet han vet alltid va han vill och om jag vill något annat så blir det många disskutioner. Men han är hur snäll som helst att hålla på med och älskar att gosa och pussas, och är duktig i transporten fall inte maten börjar ta slut för då blir han rastlös och börjar sparka lite. Sen så älskar han att bita kompisen i hagen i rumpan och bestämma över han. Men fall ni vill vet mer får ni slänga in en kommentar eller får ni läsa er fram i min blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0