ädel/krafftig

Nätt ponny / kraftigare ponny
Dom flesta brukar vilja ha ädla snygga ponnysar, nu tänkte jag berätta vad jag tycker.
Förut så de ända jag ville ha var en jätteädel ponny, men sen träffade jag Crannard. Crannard är absolut inte så jättekraftig men ändå mer åt de hållet. När jag träffade Crannard kände jag att lite kraftigare ponnysar kan vara lika känsliga osv. Jag tycker att lite mer kraftiga ponnysar kan va skit snygga och maffiga, bara om dom är snyggt byggda. Jag gillar lixom inte en krafig häst med jättestor mage och korta ben och jättelång, men de kanske vissa gör och det måste man respektera. Iallafall så tycker jag inte att man ska lyssna på alla andra vad man vill ha för ponny och hur den ska vara byggd. För fall man tycker den är rolig så kan ju inte utsidan spela sån stor roll. Alla har olika åsikter och det får man aceptera liksom.
Här har ni ganska bra exempel. Heidi = ädel         Crannard = lite krafftigare 
                       
                                          
Fall man ser dom här bilderna är det ju Heidi man fastnar för, men jag tycker ändå att Crannard är mycket roligare så utsidan får inte avgöra för mycket.
När jag tänkte min drömponny så tänkte jag ädel,känslig,pigg, kapacitet och älskar att hoppa. Crannard har allt utan att han är ädel men jag tycker om hans utseende och ibland tkr jag han är snyggare än Heidi facktisk. Han är min drömponny <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0